KEARIPAN LOKAL PARAHYANGAN : GUNUNG KAIAN, GAWIR AWIAN, CI NYUSU RUMATAN, PASIR TALUNAN, LEBAK CAIAN, SAMPALAN KEBONAN, WALUNGAN RAWATAN, LEGOK BALONGAN, DARATAN SAWAHAN, SITU PULASARAEUN, LEMBUR URUSEUN, BASISIR JAGAEUN, BUDAYA PASUNDAN JADIKEUN PAMEUNGKEUT PAGEUH KARAHAYUAN

Senin, 30 April 2012

ngali kasir dina petakan rumpak jami

ngali kasir dina petakan rumpak jami ngabalukarkeun ruksakna petakan komo mun ngagalina palebah sisi petakan petakan jadi ruksak heug nu batur hal nimbulkeun karugian konservasi! aya cara nu hade supaya teu ngaruksak petakan batur nyaeta ku cara nakolan kaleng susu kana liang kasir emgke kasirna bakal kaluar bari kukulutus ' gandeng senying ' kasir tinggal nekuk 'hehe beunang nying' santai berhasil, ieu elmu keur tukang ngala kasir, aya deui cara sejen nu aman kucara ngasupkeun sireum pelang kana liang kasi
· ·
    • Afghan Dalem Sumedang nu alus mah nanggap dangdut hareupeun liang kasir,engke kasirna lalajo,tinggal newakannn
      Kemarin jam 15:46 · · 1
    • Wisahya Drs hehe apal wae tukang ngala kasir mah, "leres dalem" teu acan kaserat margi karakter hp kabujeng seep, cara sanes tiasa kucara ngalebetkeun hedset kana liang kasir lajeng disetel lagu kembang boled, kasir bakal kaluar bari ngagitek "sawerna nying" kantun nekuk, " ditiir ku ngaing nying" nuhun dalem
      Kemarin jam 15:55 melalui seluler ·
    • Nandang Sudrajat Azzah kasirna goreng, asa udang cenahmah
      Kemarin jam 16:00 melalui seluler · · 1
    • Wisahya Drs kasir teh ordo jangkrik tapi sanes katana jangkrik mangpaat kasir sareng jangkrik kanggo parab manuk tuweuw atanapi heulang ruyuk sareng manuk bueuk tiasa oge diabenkeun kanggo parab lauk sareng lele tiasa dipais dibeuleum atanapi digoreng dituang sareng liwet beas pare huma atanapi beas raskin, kapungkur mamang nuju alit sok ngala kasir ku sireum pelang kasir kaluar murukusunu " ateul nying' kasir gigibrig ditekuk " ngajedog nying" disakuan kanggo abenkeuneun
      Kemarin jam 16:08 melalui seluler ·
    • Wisahya Drs ade wawan ti genteng salasawios ahli perkasiran, nyanggemkeun yen cara ngala kasir tiasa ku cara liangna diguyur ku cai saruas atanapi dikiihan, engke kasirna bakal kaluar ' tiyis aduh' kasir ngahodhod, ' dibeuleum siah' tekuk gebruskeun kana durukan
      2 jam yang lalu melalui seluler ·

telaahan terhadap ceritera 'sang kuriang sakti'

telaahan terhadap ceritera 'sang kuriang sakti' disitu disebutkan bahwa; "...budak teh inditna cepet ngetan turun gunung unggah gunung mipir pasir nete akar ngeumbing jangkar nyorang jungkrang ngambah sagara, sanggeus mangtaun taun lilana datang deui ka eta tempat ti beulah kulon" kalimat tersebut menunjukan bahwa sang kuriang telah ngalalana 'ngambah dunya' seperti halnya amerigo dan columbus, hal ini jarang dibahas karena yang sering dibahas adalah 'kasakten' dan guriang 70 patalukan sangkuriang,...
· ·
    • Kumbang Hitam I like
      Kemarin jam 1:22 melalui seluler · · 1
    • Wisahya Drs selanjutnya mengenai pengalaman ngalalana ngambah dunya sang kuriang difokuskan terhadap bahwa sang kuriang ngalap elmu kasakten dari berbagai tempat dan berbagai resi atau padepokan sehingga sang kuriang menjadi sakti, baru kemungkinan diperoleh sinyal bahwa keterangan tempat dan resi itu, yang dimaksud mungkin negara, " berbagai negara atau pulau yang disinggahi sang kuriang"...
      Kemarin jam 1:32 melalui seluler · · 1
    • Rahmawati Soepiana D mana kang?
      Kemarin jam 1:47 melalui seluler · · 1
    • Wisahya Drs kemudian dari cerita sang kuriang sakti hanya ditonjolkan inti cerita seperti, bahwa sang kuriang: bogoh ka indung, ngabendung nyieun sagara keur lalayaran dina parahu, najong parahu, napak kancang dalam versi lain dalam ngambah sagara sang kuriang tumpak parahu tapi tidak disebutkan bersama orang orang, hal ini dibunikeun seolah seorang diri kecuali disebut sebut guriang, tidak menutup kemungkinan sangkuriang ketika saba sagara menumpang perahu layar atau kapal layar, karena teknologi 'ninun' sudah ada...
      Kemarin jam 1:54 melalui seluler · · 1
    • Rahmawati Soepiana Ayeuna carita sangkuriang mash aya kang...
      Kemarin jam 1:57 melalui seluler ·
    • Wisahya Drs dimana naon maksadna
      Kemarin jam 1:57 melalui seluler ·
    • Wisahya Drs nya kantenan aya melekat di urang sunda
      Kemarin jam 1:58 melalui seluler ·
    • Rahmawati Soepiana Mung hanjakal brudak smp ts teu patos terangeun.. Eta ge sapalihna
      Kemarin jam 2:08 melalui seluler ·
    • Wisahya Drs jadi pada masa sang kuriang hidup peradaban sudah maju orang sudah berpakaian dengan bukti adanya ninun sudan ada tombak dengan bukti ada perburuan ' kulantaran uncal emas teu meunang wae nya tungtungna si tumang ditumbak ku sangkuriang diala atina dibikeun ka dayang sumbi disebutkeun ati uncal emas" hanya pada cerita sangkuriang sakti tidak dibahas mengenai tatanen, tetapi ngingu hayam disebut pada akhir cerita " dayang sumbi ngeprak hayam ti paranje cena disarada" dlm versi lain ati si tumang digoreng...
      Kemarin jam 2:12 melalui seluler ·
    • Wisahya Drs piwarang maca we pan aya di perpus sakola, kadang budak oge variatip kumaha anlehna, da akg oge ku kahayang sorangan hyg jadi sastrawan jg pangarang kapungkur teh ari sakola ka pertanian, tapi akhirna akg alumni sastra
      Kemarin jam 2:16 melalui seluler ·
    • Wisahya Drs dalam versi lain ati si tumang dipanggang, kalau menelaah ati digoreng kesannya beh dieu karena kalau digoreng peralatan rumah tangga sudah modern memerlukan katel dan susuk dan sudah ada minyak keletik, dalam kalimat lain sang kuriang dicocog ku taropong dan ditakol ku sinduk pabaliut, padahal ini cerita buhun karena variatifnya juru carita atau penutur dan ini merupakan carita lisan,sehingga penutur terpengaruhi oleh keadaan sesuai jamannya, perbedaan imajinasi dan persepsi penutur sehingga ada perbedan
      Kemarin jam 2:35 melalui seluler ·
    • Wisahya Drs nuklir ceritera sangkuriang sakti atau ceritera dayang sumbi terdapat pada akhir ceritera yaitu pada perihal ' penolakkan dayang sumbiketika sang kuriang ingin menikahi dayang sumbi, karena dayang sumbi kuat imannya, moal aing kudu kawin ka anak sorangan' maka bobot ceritera tersebut mengandung ajaran luhur yang perlu diteladani karena telah mempertahankan norma dan derajat martabat kemanusiaan yang hakiki, demikian akhir dari telaahan terhadap ceritera sang kuriang sakti atau dayang sumbi, salam terimakasi
      Kemarin jam 12:22 melalui seluler ·

telaahan terhadap certera 'aki pangebon'

telaahan terhadap certera 'aki pangebon': dalam ceritera ini mengandung ilmu bercocok tanam tatanen pangan pada lahan kering 'ngebon ngahuma' menanam padi huma serta merta menanam berbagai jenis tanaman pangan buah buahan dang umbi umbian on site of site bubuahan beubeutian;'pare jagong degem kunyit hanyeli wijen hiris roay kacang uci koas, sampeu taleus hui suweg bonteng waluh kukuk, tanaman industri kapas jarak' ditanam secara bersamaan pada musim hujan sacur hujan, dgn panen secara bertahap berjenjang..
· ·
    • Kumbang Hitam Buah dada kumaha.....
      17 jam yang lalu melalui seluler · · 1
    • Wisahya Drs ‎.. menurut umur tanaman seperti bonteng suri, jagung, singkong, talas, bisa dipanen lebih awal disebut tanaman 'pangganjel usum paceklik' karena padi belum dipanen ' karek beuneur hejo' yg dupanen bareng adalah wijen, panes pasca padi huma hiris degem hanjeli kunyit juga sampeu hui taleus suweg yang tidak dipungut menjelang panen padi berikut polong polongan dan waluh kukuk bisa disimpan di tengahan sebagi cadangan pangan, jadi konsep ketahanan pangan sudah diajarkan oleh karuhun leluhur sunda sejak dulu..
      16 jam yang lalu melalui seluler ·
    • Wisahya Drs disebut pula bahawa aki pangebon selain kegiatan menanam tatanen juga memelihara hayam domba' ingon ingon ngukut hayam jeung domba' di saung tempat tinggal, dari ceritera ini diketahui bahwa aki pangebon bertempat tinggal di lahan pertaniaannya ' nyaung nyaung' untuk memenuhi kebutuhan ikan maka aki pangebon menangkap ikan di sungai dengan memasang perangkap bubu ' ngabubu di walungan' sawah dan kolam belum dikenal pada saat itu, 'can aya sawah jeung balong' alam secara utuh masih menyediakan kebutuhan...
      16 jam yang lalu melalui seluler ·
    • Cucu Masih Cadel nyaung nyaung tepatna
      16 jam yang lalu · · 1
    • Wisahya Drs mengenai cara memasak hanya disebutkan 'ngaleumeung' menanak nasi dengan cara memasukan beras ke dalam bambu dikasih air lalu dibakar hingga mateng, ditemukan dalam kalimat ' nini nonggeng aki ngagejos' artinya membuat makanan dengan ngaleumeung dicampur keuyeup dan 'ngagejos kacang uci atau roay disangray dileob cai ngagolak dina batok' hal itu leluhur sunda telah mengajarkan kesederhanaan dan kepraktisan dalam cara makan dan memasak, pertanyaan yg belum terjawab sampai saat ini, mengenai garam 'uyah'...
      16 jam yang lalu melalui seluler ·
    • Cucu Masih Cadel nyobek wehhh
      15 jam yang lalu · · 1

detail exen sambung pucuk

Berikut kami tampilkan detil exen sambung pucuk. Perhatikan gambar dibawah ini.
Seleksi Biji
Persemaian
Siap Sambung
Entres
Proses Menyambung
Proses Menyambung
Proses Menyambung
Penutupam Sambungan dengan plastik
Hasil akhiur sambung pucuk

Kamis, 26 April 2012

Pusaka Daerah Priangan

 Berikut kami sajikan beberapa poto pusaka daerah priangan yang berhasil kami poto sepengetahuan dan seidzin pemiliknya, maksud kami hanya ingin memberitahu saja, bahwa pusaka pasaka atau perkakas kuno masih ada terpelihara di perorangan, terlepas dari hal lain yang penting bahwa barang pusaka peninggalan karuhun yang telah berabad masih ada, berikut kami sajikan beberapa pusaka untuk diketahui;
keris eluk salapan

keris buntung


Taji Wesi Kuning
Kujang Kasumedangan

Pakuna cipaku
Kembang Loa
Himpun Pusaka Tanjungsari

Rabu, 25 April 2012

SAWAH LADANG PIIT

Ieu carita pa cucu urang Desa Genteng Kec. tanjungsari Sumedang, anjeuna keur leutikna kira-kira umur sakola SD sok mikat manuk PIIT, boga jontrot piit jalu kacida hadena lamun mikat teh sok loba wae hasilna, tuluy eta piit jontrot di olo ku nu gede dihilian ku hayam jago, dibobodo yen eta hayam jago teh turunan hayam ciung wanara, eta hayam jago diolo deui ku ninina rek ditukeuran ku domba anu aya dina jero kandungan keneh, arek hiji arek dua arek tilu arek opat eta anak domba nu di jero kandungan domba lamun geus ngajuru kop keur maneh, kitu saur nini nateh, tulul hayam
dibakakak dituang ku ninina, domba ngajuru dua sajodo, di ingu nepi ka jadi lima, sanggeus lima di olo deui ku ramana rek dijual di beulikeun sapi kulantaran teu cukup kana harga sapi, diembohan ku ramana sawareh, sapi diingu, diolo deui ku aki aki ditukeuran ku sawah pagulingan opat puluh tumak, sawah opat puluh tumbak dibagi dua jeung lanceukna tinggal dua puluh tumbak, eta sawah dipolah tepi ka ayeua. pa cucu geus reuay incu. tah sakitu carita sawah ladang piit, saur pa cucu kieu "peek teangan moal aya nu boga sawah ladang piit batur mah ngan apa sorangan", beasna diliwet disuguhkeun ka tamu nu tas penyuluhan, tingal gambar di handap:

Tampak manuk piit dina pare